Friday, October 3, 2008

Asia-Europe Young Volunteers Exchange 2004

The Little AEVE Circle - from me, clockwise:
Asri, Mika, Yuanjing, Ketut, Shao-Li, Bo, Martin, Julia, Eunjeong
(photo by J.F. Bertholy)


This is one of my favorite photographs, ever. I love the smiles, the green grass of Paris in summer time, and the notes written in our papers. It was the moment when I first learned about cross-cultural understanding.

Ini adalah salah satu foto favoritku. Aku suka senyuman di wajah-wajah temanku, hijaunya rumput musim panas di Paris saat itu, dan catatan-catatan yang kami buat di kertas-kertas yang terserak. Saat itu adalah kali pertama akuu benar-benar belajar tentang pemahaman antar budaya.

I was sent to the Asia-Europe Young Volunteer Exchange (AEVE) 2004 by Indonesia International Work Camp (IIWC), an NGO that was established in 1999 within the circle of my volunteer friends.

Aku dikirim ke Asia-Europe Young Volunteer Exchange (AEVE) 2004 / Program Pertukaran Relawan Asia-Eropa 2004 oleh IIWC, sebuah LSM yang didirikan bersama dengan teman-temanku pada tahun 1999.

AEVE is an annual program organized by the Coordinating Committee for International Voluntary Service (CCIVS) - UNESCO, sponsored by Asian - European Foundation (ASEF). It gathered volunteers who work on international work camp projects to improve their cross-cultural understanding and work camp management skills. I felt that AEVE was a surprising gift for my voluntary works. I have never planned to be there, as since 1993 I just feel contented to do nice things for others in my voluntary works. I had never thought that those works could bring me so far away, experiencing even more exciting new lessons, expanding my networks, and nurturing my dreams.

This is the link to the report of AEVE 2004, where you can learn some glimpse of Cross-Cultural Understanding Values and international volunteer networks...

AEVE 2004 Report

AEVE adalah sebuah program tahunan yang diadakan oleh Komite Koordinasi Kegiatan Kerelawanan UNESCO, yang disponsori oleh ASEF. Program ini mengembangkan kemampuan pemahaman antar budaya dan manajemen work camp. Aku selalu merasa bahwa AEVE adalah hadiah kejutan untuk kegiatan kerelawanan yang sudah kujalani di berbagai organisasi sejak tahun 1993. Aku merasa bahagia saat bisa melakukan hal-hal yang baik buat orang lain, namun ngga pernah membayangkan bahwa pada suatu hari, kesenangan ini bisa membawaku pergi jauh, untuk belajar lebih banyak hal, meluaskan jaringan, dan memupuk mimpi-mimpi baru.

Berikut, link laporan dari AEVE 2004, di mana teman-teman bisa belajar sedikit tentang Nilai-Nilai Pemahaman Antar Budaya dan jaringan relawan internasional...

AEVE 2004 Report

No comments: